Mi egy üzleti folyamat?
Minden, ami a céget működtetni. Egy üzleti folyamat az, amikor a munkatársad felveszi a telefont, és adminisztrálja az ügyfél panaszát, és az is, amikor adminisztrálja a megrendelését, és egy másik kollégád elintézi, hogy az ügyfél hozzá is jusson az igénybe vett szolgáltatásához, vagy a rendelt termékéhez. Az is egy folyamat, amikor eladás céllal megkeresitek az ügyféljelölteket, vagy, amikor bejön egy vásárló a boltba, és elkezditek kiszolgálni. Tehát az üzleti folyamtok összessége azonos a szervezet működésével és tevékenységével.Miért kellene tervezni vagy újratervezni?
Az elmélet és a gyakorlat is azt mutatja, hogy a folyamatok tudományos alapokon nyugvó újratervezése hatékonyságnövekedést von magával minden szegmensben. Tehát több profit, több eladás, több emberhez való eljutás, jobb kiszolgálás, elégedettebb ügyfelek, gyorsabb reagálás, motiváltabb és jobban dolgozó munkatársak, jobb munkaerő kiválasztás.- Mit nyerhet a cég/szervezet ezzel?
- Hatékonyabb működés: jobb bevétel/költség arány, több profit
- Versenyképesség növekedés
- Kevesebb emberrel, gyorsabban végezhető feladatok
- Jobb ügyfélszolgálat
- Gyors reakció a piaci változásokra
- Teljes átlátás a folyamatok és a munkatársak működése felett.
- Minden üzleti folyamat mérhető, és javítható, számszerűsíthető
- A munkatársak munkakedv változásának mérése.
- Munkatársak közötti együttműködés hatékonyságának mérése